arieenmarijke.reismee.nl

Museum ‘s

Na een heerlijk diner, goede nachtrust( leve de airconditioning) prima ontbijt, op weg naar het Mondena. We hadden beetje het idee van een vrije dag, want we zouden wel zien. We wilde eerst naar het Panini Museum en daarna Ferrari.
Uurtje rijden, maar dan heb je ook wat! Wat een leuk museum, gratis entree, ja echt hoor! Het is een privé collectie van M. Panini. Wat schitterend, wat een mooie collectie, veelal Masserati, maar de rest mocht er ook zijn. Moteren, WLA, BSA…enz. Arie weet daar meer van. We hebben 2 rondjes gedaan, je zal maar zo’n collectie hebben, leuk dat hij ook andere mee laat genieten. Natuurlijk stond er ook een donatie pot, tuurlijk doneer je wat.

Daarna hadden we nog tijd om naar het Ferrari museum te gaan. Dat is tussen de middag ook open en tot 19.00 Wat een bijzonder museum. Groot, ruim, beetje futuristisch. Wat een rust heerste daar, je durfde bijna niet hard op te praten. Werd ook om de tijd een film gedraaid op de hele grote achterwand, de grote van een bioscoop. Wat interessant. Genoten! Op gemak weer terug naar hotel, is beetje vreemd weer, bewolkt en 29 gr. Gelukkig bewolkt, want als de zon komt….