arieenmarijke.reismee.nl

Salo

Na een rustige opstart op gemak naar Salo, daar zouden ze door komen om 14.30.We wilden op tijd een plek zoeken. Wat fijn dat we nu niet naar Brescia hoefden. Ineens zagen we borden Mille Miglia, wij die gevolgd tot in Salo, we waren echt heel vroeg, maar er was geen parkeerplaats meer te vinden, dus stadje maar iets uitgereden. We vonden in een straat net buiten een parkeerzone nog 1 plekje…dan ga je jezelf toch afvragen…mag dit? Op andere auto’s gekeken en die hadden ook niks, was dit gratis? Zou logisch zijn als je moet betalen…we konden echt niks vinden, dus kruisje geslagen en weg. Als hij er maar staat als we terug komen, boete niet leuk, maar ala. Wandelend naar Salo terug en wat was het warm! Langs het Garda meer geen terras tafel meer vrij…blijkt dat als je een tafeltje wilde met goed zicht, je dat moest bespreken! Boom op gezocht en daar gaan zitten, langs de kant van de weg…gelukkig schaduw, was echt niet te doen in de zon en dat nog bijna 1 uur. We raakten in gesprek met een Amerikaans echtpaar en ineens was het uur om en daar kwamen ze! Wat een bijzondere gewaarwording, dat we dit nog mochten beleven! Wat een auto’s en wat een gedoe erom heen…sommige met bizar veel lawaai, andere druk toeterend, zwaaiend, politie erbij, motoren enz….zo stel ik mij ook soort van Tour de France voor…, gelukkig werden ook mensen het beu en al wandelend kwamen we zowaar een leeg tafeltje tegen! Ja dan lekker zitten ,pizza en drankje erbij, die prachtige auto’s , dan hou je het nog wel even vol.

Toch hadden we het na paar uur gezien en terug, al kruisjes slaande naar de auto…Arie zei….hier stond hij toch??? Nee hoor nog 2 borden verder! Jawel….de Kona! Blij zeiden we…dat is 1, niet weggesleept! Nu nog tussen de ruitwissers kijken en neeeee niks, nada! De mazzelaars vandaag!
Onze missie is geslaagd! De tour gereden, de verzegeling gezien, de auto’s gezien. Toen Mevr. Maps aan en weg uit Salo. Komen we ineens tussen de rijders te zitten, je moest aan de kant als ze langs kwamen en dan mocht je weer verder…achter 2 auto’s de straat door…Arie doet raam open ,gaat zwaaien en toeteren! Iedereen juichend en klappend! Haha, dus we hebben zelfs meegereden! ( 1km)

Wat een dag!

Ineke

Wat een leuke ervaring! Jullie missie is geslaagd! Nu nog een paar dagen lekker relaxen?

Jan

Daar gingen jullie voor! Leuk! Geniet van de rust de komende dagen (of bekijk nog wat leuks in de buurt?)

Thijs

Geweldig wat een ervaring

Christa

Haha geweldig! Zelfs echt meegereden met de Mille Miglia dus. Da’s nog eens een mooie afsluiting van een geweldige reis dacht ik zo! Geniet van jullie laatste dagen daar.

Marijke van der w

Leuk om te lezen,jullie avontuur.
Goede reis nog en tot ziens

Irene

Hahahaahaah heerlijk die Arie! Je leest het enthousiasme en jullie passie in het verhaal. Zalig! En wat gaaf dat je een stukje mee hebt kunnen rijden met alle aandacht erbij hahah